تماشا | حداقل 4 نفر در ایالات متحده در نتیجه طوفان های متعددی که در ایالت اوکلاهاما را درنوردید جان خود را از دست دادند.


در پی وقوع طوفان های متعدد در ایالت اوکلاهاما در مرکز آمریکا، حداقل چهار نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

گردبادها خسارات قابل توجهی در شهر سولفور، محل زندگی حدود 5000 نفر، تسطیح ساختمان ها، منفجر کردن خودروها و کندن سقف خانه ها به بار آورد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما، بعد از ظهر یکشنبه در جریان بازدید از این شهر که به شدت آسیب دیده بود، گفت: «شما نمی توانید ویرانی را باور کنید.

“به نظر می رسد که هر کسب و کار در مرکز شهر نابود شده است.”

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما در حال بررسی لاشه هواپیما است

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما، آوارها را در شهر سولفور، با جمعیتی حدود 5000 نفر، بررسی می کند، جایی که گردباد خسارات قابل توجهی در آن ایجاد کرد. (فیس بوک/ فرماندار کوین استیت)

فیس بوک

مایک داکری، مدیر مدیریت اضطراری شهرستان هیوز به KOCO اوکلاهاما گفت، یک نوزاد چهار ماهه در میان کشته شدگان بود.

استیت گفت که حدود 30 نفر مجروح شدند، از جمله برخی از آنها که در هنگام برخورد گردباد داخل بار بودند.

بیمارستان‌های سراسر ایالت حدود 100 مجروح را گزارش کردند، از جمله افرادی که ظاهراً بر اثر آوار بریده یا کشته شده‌اند، و بیش از 20000 نفر از ساکنان یکشنبه شب همچنان بدون برق بودند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که استیت در 12 شهرستان به دلیل آب و هوای سخت وضعیت اضطراری صادر کرد، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماسی با فرماندار اوکلاهاما، حمایت کامل دولت فدرال را از تلاش های بهبودی ارائه کرد.

سرویس ملی هواشناسی (NWS) اعلام کرد که 38 گردباد احتمالی در این منطقه فرود آمد و بدترین طوفان از شنبه تا اوایل صبح یکشنبه از مرکز اوکلاهاما عبور کرد و به شمال غربی تگزاس، غرب میسوری و کانزاس گسترش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید