“ما در حال بررسی آن هستیم”: پلیس ده ها معترض طرفدار فلسطین را در دانشگاه کلمبیا دستگیر کرد


  • معترضان طرفدار فلسطین در مقابل دانشگاه کلمبیا مخفی شدند.
  • پلیس ده ها نفر را بازداشت کرد.
  • معترضان می خواهند شرکت هایی را که از دولت اسرائیل حمایت می کنند، تحریم کنند.

پلیس شهر نیویورک ده‌ها معترض طرفدار فلسطین را دستگیر کرد که در اواخر روز سه‌شنبه در یک ساختمان دانشگاهی در محوطه دانشگاه کلمبیا جمع شده بودند و اردوگاه اعتراضی را که مدرسه آیوی لیگ نزدیک به دو هفته در تلاش برای برچیدن آن بود، متلاشی کردند.

اندکی پس از ورود پلیس، مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، نامه ای منتشر کرد و از پلیس خواست تا حداقل تا 17 می – دو روز پس از پایان مدرسه – “برای حفظ نظم و اطمینان از عدم از سرگیری اردوها” در محوطه دانشگاه بماند.

سخنگوی پلیس گفت که محوطه دانشگاه ظرف سه ساعت از وجود معترضان پاکسازی شد و افزود که “ده ها” دستگیر شده اند.

در شروع عملیات پلیس حوالی ساعت 21:00 به وقت شرقی، انبوهی از افسران پلیس با کلاه ایمنی به محوطه دانشگاه نخبگان در منهتن، مرکز تجمعات دانش آموزانی که در روزهای اخیر ده ها مدرسه ایالات متحده را در مخالفت با جنگ اسرائیل علیه غزه فراگرفته، راهپیمایی کردند. .

پلیس ها فریاد زدند: «ما داریم پاکسازی می کنیم.

بخوانید | کلمبیا پس از نادیده گرفته شدن فراخوان پایان دادن به اردوی غزه، دانشجویان را تعلیق کرد

بلافاصله پس از آن، صف طولانی افسران خود را به سالن همیلتون رساندند، ساختمان دانشگاهی که معترضان در اوایل صبح سه‌شنبه به آنجا حمله کردند و آن را اشغال کردند.

پلیس با استفاده از ماشین پلیس با نردبان از پنجره طبقه دوم وارد شد.

دانشجویانی که در نزدیکی سالن ایستاده بودند با فریادهای “شرم، شرم” پلیس را به تمسخر گرفتند.

پلیس را می‌توان دید که ده‌ها نفر از بازداشت‌شدگان را در اتوبوسی سوار می‌کردند، هر کدام از آنها دست‌هایشان را با زیپ از پشت بسته بودند، تمام صحنه با چراغ‌های قرمز و آبی ماشین‌های پلیس روشن شده بود.

معترضان در نزدیکی ساختمان شعار می دادند:

فلسطین آزاد، آزاد، آزاد.

برخی دیگر فریاد می زدند: دانش آموزان را رها کنید.

سودا پولات، یکی از دانشجویانی که در حال مذاکره برای دانشگاه کلمبیا آپارتاید دیوست، ائتلاف گروه‌های دانشجویی که تظاهرات را سازماندهی می‌کرد، گفت: «کلمبیا پنج سال دیگر به این دانشجویان افتخار خواهد کرد».

او گفت که دانش‌آموزان خطری ندارند و از پلیس خواست که عقب‌نشینی کنند زیرا افسران سر او و دیگران فریاد می‌زدند که عقب نشینی کنند یا دانشگاه را ترک کنند.

معترضان خواهان سه خواسته از کلمبیا شدند: واگذاری شرکت‌های حامی دولت اسرائیل، شفافیت بیشتر امور مالی دانشگاه، و عفو برای دانشجویان و معلمانی که به دلیل اعتراض مجازات می‌شوند.

رئیس جمهور شفیق این هفته گفت که کلمبیا از امور مالی خود در اسرائیل دست نخواهد کشید.

در عوض، او سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و آموزش در غزه و شفاف‌تر کردن سرمایه‌گذاری مستقیم کلمبیا را پیشنهاد کرد.

افسران NYPD با یک تیم SWAT برای تخلیه ساختمان وارد می شوند

افسران پلیس نیویورک برای بیرون راندن ساختمانی که توسط دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در نیویورک محاصره شده است، وارد SWAT می شوند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه دید که پلیس نیویورک دیر وارد محوطه دانشگاه کلمبیا شد و خود را در مقابل ساختمانی دید که توسط دانشجویان طرفدار فلسطینی محاصره شده بود. (کنا بتنکورت/AFP)

شفیق در نامه‌اش که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که اشغالگران سالن همیلتون اموال دانشگاه را تخریب کرده‌اند و تجاوز کرده‌اند و معترضان از کمپ به دلیل تجاوز به تعلیق تعلیق شده‌اند.

این دانشگاه قبلاً هشدار داده بود که دانشجویان درگیر در اشغال سالن همیلتون ممکن است با اخراج تحصیلی مواجه شوند.

اشغال یک شبه آغاز شد، زمانی که معترضان شیشه‌ها را شکستند، به زور وارد داخل شدند و بنری با مضمون «تالار هندا» باز کردند که می‌گفتند نام ساختمان را به نام یک کودک 6 ساله فلسطینی که در غزه به دست نیروهای اسرائیلی کشته شد، تغییر می‌دهند.

این ساختمان هشت طبقه نئوکلاسیک از دهه 1960 محل فعالیت های مختلف دانشجویی بوده است.

در یک نشست خبری عصر ساعاتی قبل از ورود پلیس به کلمبیا، شهردار اریک آدامز و مقامات پلیس شهر گفتند که تسخیر همیلتون هال توسط “آژیتاتورهای خارجی” که هیچ ارتباطی با کلمبیا نداشتند و برای مجریان قانون به دلیل تحریک بی‌قانونی شناخته می‌شدند.

پلیس گفت که یافته‌های خود را تا حدی بر اساس تاکتیک‌های فزاینده اشغال، از جمله خرابکاری، استفاده از موانع برای مسدود کردن ورودی‌ها و تخریب دوربین‌های مدار بسته استوار کرده است.

یکی از رهبران دانشجویی این تظاهرات، محمود خلیل، محقق فلسطینی در دانشکده روابط بین‌الملل و عمومی کلمبیا، ادعاهایی مبنی بر اینکه اشغال توسط افراد خارجی اداره می‌شود را رد کرد.

این دانشگاه روز سه‌شنبه قبل از رسیدن پلیس در بیانیه‌ای گفت: «اختلال‌های دانشگاه محیطی تهدیدآمیز برای بسیاری از دانشجویان و اساتید یهودی ما ایجاد کرد، و همچنین سروصدایی که در تدریس، یادگیری و آمادگی برای امتحانات پایانی اختلال ایجاد کرد.»

حمله 7 اکتبر شبه‌نظامیان حماس از غزه به جنوب اسرائیل و حمله اسرائیل به مناطق تحت محاصره فلسطین، بزرگترین افزایش فعالیت‌های دانشجویی را در ایالات متحده از زمان اعتراضات ضد نژادپرستی در سال 2020 ایجاد کرد.

کاز داتری، معاون کمیسر NYPD در بیانیه ای به X گفت که معترضان طرفدار فلسطین نیز اواخر روز سه شنبه در کالج شهر نیویورک در هارلم تجمع کردند و دانشگاه دستور خروج مردم از محوطه دانشگاه را صادر کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، ده ها معترض دستگیر شدند.

افسران پلیس نیویورک دانش آموزان دستگیر شده را با اتوبوس منتقل می کنند

افسران پلیس نیویورک، دانشجویان دستگیر شده را در اتوبوسی که آنها از ساختمانی که توسط معترضان دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در نیویورک محاصره شده بود، عبور می دهند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه دید که پلیس نیویورک وارد محوطه دانشگاه کلمبیا شد و خود را در مقابل ساختمانی دید که توسط معترضان طرفدار فلسطینی محاصره شده بود. (کنا بتنکورت/AFP)

داتری همچنین گفت که دانشگاه درخواست حضور پلیس برای کمک به متفرق کردن متجاوزان کرده است.

رئیس دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، اواخر روز سه‌شنبه گفت که مجریان قانون در تحقیق درباره «اقدامات خشونت‌آمیز اخیر» توسط گروهی از معترضان و افزایش امنیت در منطقه مشارکت داشته‌اند.

بسیاری از تظاهرات در سراسر کشور با معترضان متقابل روبرو شد که آنها را به تحریک نفرت ضد یهودی متهم کردند.

طرف‌های طرفدار فلسطین، از جمله یهودیانی که مخالف اقدامات اسرائیل در غزه هستند، می‌گویند که به دلیل انتقاد از دولت اسرائیل و ابراز حمایت از حقوق بشر، به ناعادلانه برچسب یهودستیزی می‌زنند.

این موضوع در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، زمانی که جمهوری خواهان برخی از مدیران دانشگاه ها را به بستن چشم بر لفاظی ها و آزار و اذیت یهودی ستیزانه متهم کردند، جنبه سیاسی پیدا کرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اشغال ساختمان‌های دانشگاه را «رویکرد اشتباه» خواند.

مقامات اداره پلیس نیویورک قبل از پویش سه شنبه شب تاکید کردند که افسران از ورود به محوطه دانشگاه خودداری خواهند کرد مگر اینکه مدیران کلمبیا از آنها دعوت کنند که در آنجا حضور داشته باشند، همانطور که در 18 آوریل زمانی که افسران NYPD اردوگاه سابق را برچیدند.

در آن زمان بیش از 100 نفر دستگیر شدند که باعث اعتراض دانشجویان و کارکنان شد.

ده‌ها چادر برپا شده در زمینی از چمن‌ها و پرچین‌ها – در کنار چمنزار کوچک‌تری که صدها پرچم کوچک اسرائیل در آن آویخته شده‌اند – ظرف چند روز برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید