مقامات می گویند اوکراین حملات پهپادی به چندین منطقه روسیه انجام داده است


یک سرباز اوکراینی از 82 تیپ تهاجمی جداگانه هوابرد، یک تانک چلنجر 2 را برای نبرد در مکانی نامشخص در نزدیکی خط مقدم در منطقه Zaporozhye، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، آماده می کند.  (Genia Savilov/AFP)

یک سرباز اوکراینی از 82 تیپ تهاجمی جداگانه هوابرد، یک تانک چلنجر 2 را برای نبرد در مکانی نامشخص در نزدیکی خط مقدم در منطقه Zaporozhye، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، آماده می کند. (Genia Savilov/AFP)

  • این مقام رسمی ادعا می کند که اوکراین حملات پهپادی به روسیه انجام داده است.
  • بر اساس گزارش ها تلفات جانی نداشته است.
  • وزیر دفاع روسیه، سرگئی شایگو، دستور داد تا تحویل سلاح برای جنگ تسریع شود.

مقامات روسی گفتند که اوکراین ساعاتی قبل از صبح چهارشنبه هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز چندین منطقه روسیه پرتاب کرد، در حالی که خبرگزاری های غیررسمی روسیه از آتش سوزی در پالایشگاه نفت ریازان پس از حمله خبر دادند.

پاول مالکوف، فرماندار منطقه ریازان که در شمال غربی منطقه مسکو هم مرز است، گفت که در نتیجه حملات هواپیماهای بدون سرنشین تلفات جانی نداشته است.

یکی از کانال‌های تلگرامی روسی «باز» نزدیک به سرویس‌های ویژه، علت این حمله را آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت ریازان اعلام کرد.

این پالایشگاه که تحت مالکیت و بهره برداری روسنفت است، حدود 5.8 درصد از کل حجم نفت خام پالایش شده در روسیه را پردازش می کند.

اغلب هدف حملات هوایی اوکراین بوده است.

بخوانید | اوکراین هشدار می دهد که با ادعای روسیه برای دستیابی به دستاوردهای جدید در دونتسک، جبهه “وخیم” شده است

فرمانداران مناطق کورسک و ورونژ در جنوب غربی روسیه که هم مرز با اوکراین هستند نیز از حملات هواپیماهای بدون سرنشین به قلمرو خود خبر دادند و گفتند که تلفات یا تلفات جانی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تأثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت های خود افشا می کند.

توپچی های اوکراینی در موقعیت f

توپخانه های اوکراینی در یک موقعیت در خط مقدم نزدیک باخموت، منطقه دونتسک کار می کنند. (Genia Savilov/AFP)

مقامات کیف می گویند که حمله به زیرساخت های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش های نظامی مسکو را تضعیف می کند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های روسیه را تأیید کند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دستور داده است که تسلیحات بیشتر و سریع‌تر برای عملیات نظامی مسکو در اوکراین ارسال شود.

روسیه که جنگ خود در اوکراین را یک عملیات نظامی ویژه می‌نامد، اکنون کمی کمتر از یک پنجم از خاک اوکراین را کنترل می‌کند که بیشتر آن را در ماه‌های اول جنگ که در فوریه 2022 آغاز کرد، تصرف کرد.

این وزارتخانه در برنامه پیام‌رسانی تلگرام گزارش می‌دهد که در نشستی با فرماندهی ارشد نظامی برای مبارزه با مسکو در اوکراین، رئیس ستاد کل ارتش والری گراسیموف که بر عملیات نظارت می‌کند، به شایگا گزارش داد.

شایگو در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شده است، گفت: برای حفظ سرعت لازم تهاجمی، افزایش حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی به نیروها و در درجه اول تسلیحات ضروری است.

توپچی اوکراینی در حدود 152 میلی متر است

یک توپچی اوکراینی در نزدیکی یک اسلحه هویتزر 152 میلی متری D-20 در خط مقدم نزدیک باخموت در شرق اوکراین ایستاده است. (Genia Savilov/AFP)

به دلیل آنچه کی‌یف به کمبود سلاح متهم می‌کند، نیروهای روسی در هفته‌های اخیر تقریباً هر روز حملات تاکتیکی را در امتداد خط مقدم در جنوب شرقی اوکراین انجام داده‌اند.

روسیه حدود نیم دوجین روستا را در منطقه دونتسک تصرف کرد و همزمان مواضع جنگی را در منطقه خارکف تقویت کرد.

سرهنگ الکساندر سیرسکی، فرمانده کل کیف، روز یکشنبه هشدار داد که اگر غرب به سرعت تسلیحات را تحویل ندهد، اوکراین در خطر از دست دادن زمین بیشتر است.

او خروج نیروهای خود را از روستاهای نزدیک به آودیوکا، یک دژ مستحکم در شرق اوکراین که در آغاز سال جاری به تصرف روسیه درآمد، اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید