حالا شین می خواهد خمیر دندان Colgate و اسباب بازی های معروف را نیز بفروشد



  • خرده‌فروشی الکترونیکی فست مد شین می‌خواهد نام‌های محبوب بیشتری را در پلتفرم خود بفروشد.
  • یکی از مدیران ارشد می گوید که در حالی که شین با مد مرتبط است، “همه عمودی ها” را در بر می گیرد.
  • مدیر اجرایی گفت: اگر مصرف کنندگان برند بخواهند، شین به آنها مارک می دهد.
  • برای اخبار مالی بیشتر به ادامه مطلب بروید صفحه اصلی کسب و کار نیوز24.

خرده‌فروش آنلاین مد سریع، شین، در تلاش برای فروش نام‌های شناخته شده‌تر در پلتفرم خود، از برندهایی مانند مجموعه خمیردندان Colgate-Palmolive و سازنده اسباب‌بازی Hasbro استفاده می‌کند.

شین که به خاطر لباس‌های کم‌هزینه و لوازم جانبی با برند شخصی شناخته می‌شود، به دسته‌های دیگر نیز منشعب می‌شود و تاکنون به برندها و خرده‌فروشان اجازه دسترسی به پلتفرم خود را در 9 کشور اروپایی داده است، که سال گذشته این کار را در ایالات متحده، برزیل و مکزیک انجام داد.

این استراتژی که بخشی از برنامه Shane برای ایجاد اعتبار و رقابت بهتر با آمازون است، به این تجارت اجازه می دهد تا راه های جدیدی را برای فروش محصولات قبل از IPO برنامه ریزی شده خود در اواخر سال جاری گسترش دهد و توسعه دهد.

شین خدمات خود را در ماه گذشته در رویدادی در مادرید در کنار Colgate-Palmolive، Hasbro، سازنده Orangina Suntory Beverage & Food و برند لوازم آرایشی اسپانیایی Bella Aurora به بازار عرضه کرد.

کریستینا فونتانا، مدیر ارشد عملیات برند برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا در شین، در کنفرانسی در پاریس در 17 آوریل به نمایندگان گفت: «همه شین را با مد مرتبط می‌دانند، اما ما همه موارد عمودی را پوشش می‌دهیم.

فونتانا پس از دیدن خریداران که شین را کشف کردند و به مارک های دیگر نگاه کردند، گفت:

“مصرف کنندگان ما برند می خواهند. اگر این چیزی است که آنها به دنبال آن هستند، این چیزی است که ما به آنها خواهیم داد.”

فونتانا که قبلاً برای علی بابا کار می کرد، یکی از چندین متخصص بازار است که شین از غول تجارت الکترونیک چینی و شرکت های دیگر استخدام کرده است.

این مجموعه به گسترش سریع کمک کرد. شاین در شش ماه منتهی به 31 ژانویه به طور متوسط ​​108 میلیون کاربر فعال ماهانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته است.

اما رشد این شرکت عوارض جدیدی را به همراه داشته است، از جمله قوانین جدید اتحادیه اروپا که آن را ملزم به نظارت بر پلت فرم خود برای محصولات غیرقانونی یا مضر می کند.

در اروپا، بازار Shein در حال حاضر در بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا و سوئد موجود است.

کارشناسان می‌گویند که آیا بازارهای جدید موفق می‌شوند و به شین اجازه می‌دهند با آمازون و علی اکسپرس رقابت کند، بستگی به این دارد که شرکت چه برندهایی را جذب کند.

شیائوفنگ وانگ، تحلیلگر تجارت الکترونیک در Forrester در سنگاپور، می گوید: «اگر شین می خواهد به عنوان یک پلتفرم بازار قابل اعتماد و معتبر رقابت کند، واقعاً به حمایت برندهای معروف غربی نیاز دارد.

فروش سوپرشارژ

در یک وبینار زوم با هدف خرده‌فروشان بالقوه در ایالات متحده در روز پنجشنبه، کلر لین، رئیس بازاریابی خرده‌فروشی شین، فرصتی را برای برندها فراهم کرد تا به میلیون‌ها خریدار دست یابند و فروش را “افزایش” دهند.

او گفت: “تجربه خرید ما بسیار چسبنده است، بسیار بازی سازی شده است.” “خرید در سایت ما سرگرم کننده است، به همین دلیل است که حداقل زمان پرداخت را حدود هشت دقیقه می بینیم که بسیار بالاتر از میانگین صنعت است.”

لین گفت که خریداران شین ژنرال Z و نسل هزاره، و همچنین طرفداران زن هستند – که تقریباً 80-20 زن به مرد تقسیم می شوند.

او گفت که خانه، لوازم الکترونیکی و زیبایی و سلامت در حال حاضر بهترین دسته بندی ها هستند، و تنها دسته ای که شین ارائه نمی دهد غذا و نوشیدنی است.

بر اساس اسلاید نشان داده شده در طول وبینار، ارزش ناخالص کالا (ارزش کل کالاهای فروخته شده) در رده خانه در سال 2023 سه برابر شد، در حالی که لوازم الکترونیکی 2.5 برابر و زیبایی و سلامتی 2.1 برابر رشد کردند.

فروش مستقیم از طریق بازار می تواند فروش برندها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما قبل از انجام این کار، تولیدکنندگان معمولاً به دنبال این هستند که اطمینان حاصل کنند که بازار برای مخاطبانی که می‌خواهند به آن دسترسی پیدا کنند مناسب است و قیمت‌ها و تبلیغات را کنترل خواهند کرد.

پلتفرم های شین بسیاری از خرده فروشان شخص ثالث را به خود جذب کرده اند.

محصولاتی از برندهای لوازم آرایشی و مراقبت از پوست مانند Caudalie، CeraVe، La Roche-Posay، Shiseido، The Ordinary، Rimmel و Weleda در حال حاضر بر روی پلت فرم Shein در ایالات متحده، بریتانیا، برزیل و مکزیک از طریق خرده فروشان شخص ثالث به فروش می رسند.

جین استرلند، مدیر بریتانیا و ایرلند Weleda، گفت که این برند سوئیسی لوازم آرایشی به فروش مستقیم در Shein فکر نمی کند.

استرلند با اشاره به ابتکارات پایداری که Weleda با آمازون همکاری می کند، افزود: هنگام ارزیابی بازار، شهرت، ادراک و تأثیرات محیطی از جمله عوامل کلیدی هستند که یک برند به آنها نگاه می کند.

Colgate-Palmolive به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی Hasbro گفت که این شرکت در این رویداد در مادرید شرکت کرد تا “به طور کلی در مورد مزایا و معایب بازارها صحبت کند.”

سخنگوی Suntory گفت: “ما نوشیدنی های خود را در بازار شین نمی فروشیم و برنامه ای هم نداریم، این فرصتی بود برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها.”

دیدگاهتان را بنویسید