“زمان اصلاح این اشتباهات فرا رسیده است”: ایالات متحده داگا را به عنوان یک ماده مخدر کمتر خطرناک طبقه بندی می کند


یک مصرف کننده ماری جوانا در طول راهپیمایی که خواستار جرم زدایی از حشیش است سیگار می کشد.  (یوری کورتس/ خبرگزاری فرانسه)

یک مصرف کننده ماری جوانا در طول راهپیمایی که خواستار جرم زدایی از حشیش است سیگار می کشد. (یوری کورتس/ خبرگزاری فرانسه)

  • ایالات متحده ماری جوانا را کمتر خطرناک کرده است.
  • آغازگر این بررسی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بود.
  • ماری جوانا در چندین ایالت آمریکا قانونی است.

ایالات متحده اقدام به طبقه بندی ماری جوانا به عنوان یک ماده مخدر کمتر خطرناک در یک اقدام تاریخی کرده است که باعث افزایش سهام شرکت های شاهدانه شده است.

توصیه وزارت دادگستری ایالات متحده در روز سه‌شنبه مبنی بر اینکه حشیش به عنوان یک داروی جدول 3 طبقه‌بندی می‌شود – همان کتامین و تیلنول حاوی کدئین – استفاده تفریحی را کاملا قانونی نمی‌کند، اما راه را برای احکام سبک‌تر و همچنین معافیت‌های مالیاتی بیشتر برای افراد خصوصی هموار می‌کند. سرمایه گذاری ها صنعت.

به دلیل طبقه بندی مواد مخدر به عنوان هروئین و ال اس دی، شرکت های شاهدانه در حال حاضر مجاز به کسر هزینه های تجاری معمولی در زمان مالیات نیستند.

سهام Canopy Growth Corporation کانادا و Cronos Group به ترتیب 80.02% و 15.71% افزایش یافت، در حالی که Cronos Group مستقر در ایالات متحده نزدیک به 40% جهش کرد.

این تغییر پیشنهادی که پس از بازنگری توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آغاز شد، مشروط به تأیید دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید، یک دوره اظهارنظر عمومی و بررسی توسط قاضی حقوق اداری قبل از اجرایی شدن خواهد بود.

بخوانید | کامالا هریس می‌گوید: «هیچ‌کس نباید به خاطر «سیگار کشیدن» به زندان برود

این اقدام به کاهش شکاف فزاینده بین قوانین فدرال و چارچوب های قانونی در تقریباً 40 ایالتی که این دارو به نوعی قانونی است، کمک می کند.

بایدن در اکتبر 2022 اصلاحات اساسی در قانون فدرال ماری جوانا را آغاز کرد و از عفو هزاران آمریکایی که به دلیل داشتن ماری جوانا محکوم شده بودند، خبر داد.

به دلیل رویکرد ناموفق ما نسبت به ماری جوانا، زندگی بسیاری از افراد زیر و رو شده است. بایدن در ماه دسامبر گفت: زمان اصلاح این اشتباهات فرا رسیده است.

اگرچه ارزش صنعت حشیش ده ها میلیارد دلار در ایالات متحده است، اما طبق قوانین فدرال، این دارو یک ماده کنترل شده در نظر گرفته می شود که مانع تجارت بین ایالتی می شود، دسترسی تجاری به خدمات بانکی را مسدود می کند و بودجه تحقیقات پزشکی را محدود می کند.

این تصویر عکس گل های خشک شده شاهدانه را نشان می دهد

در این تصویر، گل های خشک شده شاهدانه در سن آنسلمو، کالیفرنیا نمایش داده شده است. اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) اعلام کرده است که قصد دارد ماری جوانا را به عنوان یک ماده مخدر کمتر خطرناک طبقه بندی کند و آن را به جای داروی جدول I که در حال حاضر در فهرست است، به عنوان ماده کنترل شده در جدول III تعیین کند. (جاستین سالیوان/گتی ایماژ از طریق خبرگزاری فرانسه)

ممنوعیت مواد مخدر، که برای اولین بار در سال 1937 در سطح ملی ممنوع شد، به دلیل تشدید نابرابری نژادی در سیستم قضایی نیز مقصر شناخته شده است.

به گفته اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، سیاهپوستان علیرغم مصرف مکرر این ماده مخدر، 3.6 برابر بیشتر از سفیدپوستان به دلیل داشتن ماری جوانا دستگیر می شوند.

در نظرسنجی ماه ژوئن توسط مرکز تحقیقات پیو، 88 درصد از آمریکایی ها گفتند که ماری جوانا باید برای استفاده پزشکی یا تفریحی قانونی باشد.

کلرادو و واشنگتن اولین ایالت هایی بودند که ماری جوانا تفریحی را در سال 2012 قانونی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید