سازمان جاسوسی کره جنوبی هشدار می دهد که کره شمالی در حال تدارک حمله به سفارتخانه ها است


در این عکس که در 25 آوریل 2024 گرفته شده و توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره (KCNA) از طریق KNS در 26 آوریل 2024 منتشر شده است، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال تماشای یک مسابقه فوتبال در حین دیدار از کیم دیده می شود. آهنگ دانشگاه نظامی ایل سونگ در پیونگ یانگ به افتخار نود و دومین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی.  (KCNA از طریق KNS/AFP)

در این عکس که در 25 آوریل 2024 گرفته شده و توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره (KCNA) از طریق KNS در 26 آوریل 2024 منتشر شده است، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال تماشای یک مسابقه فوتبال در حین دیدار از کیم دیده می شود. آهنگ دانشگاه نظامی ایل سونگ در پیونگ یانگ به افتخار نود و دومین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی. (KCNA از طریق KNS/AFP)

  • سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی هشدار داده است که کره شمالی در حال برنامه ریزی حملات «تروریستی» علیه مقامات و شهروندان کره جنوبی در خارج از کشور است.
  • اعتقاد بر این است که افزایش هوشیاری و آمادگی برای حملات احتمالی در پاسخ به تعدادی از نخبگان جدا شده از کره شمالی است که در طول همه گیری همه گیر در خارج از کشور بودند و اکنون تمایلی به بازگشت به کشور ندارند زیرا کره شمالی کنترل های مرزی را کاهش می دهد.
  • در پاسخ به این تهدیدات، کره جنوبی وضعیت هشدار ضد تروریسم را برای ماموریت های دیپلماتیک خود در پنج کشور افزایش داد.

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که پیونگ یانگ در حال برنامه ریزی حملات “تروریستی” علیه مقامات و شهروندان سئول در خارج از کشور است و وزارت امور خارجه سطح هشدار را برای ماموریت های دیپلماتیک در پنج کشور افزایش داد.

سرویس اطلاعات ملی اعلام کرد اخیراً «نشانه‌های متعددی پیدا کرده است که نشان می‌دهد کره شمالی در حال تدارک حملات تروریستی علیه کارکنان یا شهروندان سفارت ما در کشورهای مختلف (مانند چین، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه است».

در این بیانیه آمده است: «کره شمالی مامورانی را برای افزایش نظارت بر سفارتخانه های کره جنوبی به این کشورها فرستاده است و همچنین در فعالیت های خاصی مانند جستجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی مشغول است».

آژانس جاسوسی اعلام کرد که با موجی از فرار نخبگان کره شمالی که در طول همه‌گیری در خارج از کشور به دام افتاده بودند و پس از کاهش کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه پیونگ‌یانگ به دنبال اجتناب از بازگشت به کشور هستند، مرتبط است.

پیونگ یانگ فرار را جرمی جدی می داند و اعتقاد بر این است که مجرمان، خانواده های آنها و حتی افراد مرتبط با این حادثه را به شدت مجازات می کند.

به گفته NIS، کارکنان سفارت کره شمالی ممکن است گزارش‌های نادرستی ارائه دهند که «عوامل خارجی» را برای فرار داوطلبانه همکارانشان مقصر می‌دانند تا از مجازات جلوگیری کنند.

NIS افزود، در نتیجه، کره شمالی ممکن است به این بهانه علیه کارکنان سفارت کره جنوبی “برنامه ریزی تلافی جویانه” داشته باشد.

وزارت خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که وضعیت هشدار ضد تروریسم را برای پنج نمایندگی دیپلماتیک خود افزایش داده است: سفارتخانه ها در کامبوج، لائوس و ویتنام، و همچنین کنسولگری ها در شهر بندری ولادی وستوک روسیه و شهر شنیانگ چین. .

هر دو سئول و پیونگ یانگ در هر پنج مکان سفارت و کنسولگری دارند.

به گفته وزارت اتحاد سئول، کره شمالی با بیش از 150 کشور روابط دیپلماتیک دارد، اما به دلیل محدودیت های مالی، تعداد نمایندگی های این کشور در خارج از دهه 1990 کاهش یافته است.

بخوانید | کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت گفتند که یک موشک کره شمالی در خارکف اوکراین سقوط کرده است

اواخر سال گذشته، کره شمالی چندین سفارت، از جمله در متحدان اصلی آفریقایی آنگولا و اوگاندا و مکان‌هایی از اسپانیا تا هنگ کنگ را بست، آنچه سئول گفت نشانه وضعیت وخیم اقتصادی این کشور بود، اما پیونگ یانگ از آن به عنوان منطقی‌سازی دفاع کرد.

به گفته وزارت اتحاد سئول، سال گذشته 196 جدا شده از کره شمالی وارد جنوب این کشور شدند که حدود 10 نفر از آنها از نخبگان پیونگ یانگ مانند دیپلمات ها و احتمالاً فرزندانشان بودند.

به گفته سئول، این بیشترین تعداد فرار نخبگان کره شمالی به جنوب از سال 2017 بوده است.

در این سال، رهبر پیونگ یانگ، کیم جونگ اون، سئول را “دشمن اصلی کشورش” اعلام کرد، آژانس های اتحاد مجدد و تبلیغاتی را کنار گذاشت و تهدید به جنگ “حتی بیش از 0.001 میلی متر” نقض ارضی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید