دادستان ها در محاکمه تاریخی دونالد ترامپ ادعای “توطئه جنایتکارانه” کردند


در 22 آوریل 2024، دونالد ترامپ در جریان محاکمه خود به اتهام پنهان کردن پرداخت های جراحی مربوط به روابط خارج از ازدواج با مطبوعات صحبت می کند.  (عکس از Yuki Iwamura/POOL/AFP)

در 22 آوریل 2024، دونالد ترامپ در جریان محاکمه خود به اتهام پنهان کردن پرداخت های جراحی مربوط به روابط خارج از ازدواج با مطبوعات صحبت می کند. (عکس از Yuki Iwamura/POOL/AFP)

  • دادستان های ایالات متحده می گویند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دروغ گفته و مرتکب کلاهبرداری شده است تا پرداخت های خود به استورمی دانیلز، ستاره فیلم های پورن را مخفی کند.
  • دادستانی معتقد است که در انتخابات جعل شده است. وکلای ترامپ می گویند تلاش برای نفوذ در انتخابات دموکراسی است.
  • انتظار می رود این محاکمه شش تا هشت هفته طول بکشد.

دادستان ها روز دوشنبه در جریان آغاز بحث در اولین محاکمه جنایی رئیس جمهور سابق ایالات متحده گفتند که دونالد ترامپ درگیر یک توطئه چند لایه کلاهبرداری، دروغ و پنهان کاری بود.

متیو کولانجلو، دستیار دادستان منطقه گفت که ترامپ برای خرید سکوت ستاره پورن استورمی دنیلز در مورد یک برخورد جنسی در سال 2006 که می توانست بر نامزدی ریاست جمهوری 2016 او تأثیر بگذارد، اسناد تجاری را جعل کرد.

کولانژلو به هیئت منصفه نیویورک در دادگاهی در منهتن گفت: «این یک مورد توطئه جنایی و سرپوش گذاشتن است. این تقلب در انتخابات بود، خالص و ساده».

ترامپ 77 ساله با کت و شلوار آبی سرمه ای و کراوات آبی با سنجاق برگردان پرچم آمریکا، پشت میز دفاع در کنار وکلایش نشسته بود و در حالی که دادستان بیانیه افتتاحیه خود را می گفت، مستقیم به جلو خیره شده بود.

این پرونده خطرات قابل توجهی برای نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری دارد که کمتر از هفت ماه قبل از رقابت مجدد او با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات نوامبر رخ می دهد.

انتظار می‌رود شاهدان دادستانی شامل دنیلز و مایکل کوهن، همکار سابق ترامپ باشند که پرداخت “پول خاموش” ادعایی را به بازیگر زن فیلم بزرگسال ترتیب داده‌اند.

تاد بلانچ یکی از وکلای او در بیانیه افتتاحیه خود گفت: رئیس جمهور ترامپ هیچ جنایتی مرتکب نشده است. «کانتی منهتن هرگز نباید این پرونده را مطرح می کرد.

بلانچ گفت: “من یک اسپویلر دارم: هیچ اشکالی در تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات وجود ندارد.” به این می گویند دموکراسی».

دیوید پکر، ناشر سابق روزنامه نشنال انکوایرر، اولین شاهدی بود که توسط دادستانی فراخوانده شد و گفت که از او برای اجتناب از داستان‌های منفی درباره ترامپ استفاده شده است، سیاستی که به آن «بگیر و بکش».

پکر تنها یک حضور کوتاه در دادگاه داشت که توسط قاضی خوان مرکان برای آن روز به تعویق افتاد. او روز سه شنبه از سر گرفته خواهد شد.

دنباله کمپین

ترامپ که پس از محاکمه با خبرنگاران در راهرو صحبت می کرد، اصرار داشت که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و استدلال می کند که این پرونده باید پیشنهاد او برای کاخ سفید را در سال 2024 از مسیر خارج می کرد.

او گفت: “این یک شکار جادوگر بایدن است تا من را از مسیر مبارزات انتخاباتی دور نگه دارد.”

این محاکمه، ترامپ را چهار روز در هفته به مدت شش تا هشت هفته در دادگاه نگه می دارد.

ترامپ با 34 فقره اتهام جعل سوابق تجاری برای بازپرداخت کوهن، وکیل شخصی خود، به دلیل پرداخت 130 هزار دلار به عنوان “پول خاموش” به دانیلز مواجه است.

بلانچ، وکیل ترامپ، اعتبار کوهن را که به دلیل فرار مالیاتی و تامین مالی کمپین در زندان به سر می برد و دانیلز در بیانیه افتتاحیه خود به چالش کشید.

بلانچ درباره کوهن گفت: «او یک جنایتکار محکوم است. و همچنین محکوم به شهادت دروغ است».

او گفت: “دنیلز شانس او ​​را دید که پول زیادی به دست آورد، 130000 دلار، و کار کرد.” و از زمانی که این داستان در سال 2018 منتشر شد و عمومی شد، او صدها هزار دلار از آن درآمد کسب کرده است.

ترامپ همچنین به توطئه برای لغو نتایج انتخابات 2020 که بایدن برنده شد و به نگهداری اسناد طبقه بندی شده پس از خروج از کاخ سفید متهم شده است.

با این حال، به دلیل استراتژی او برای به چالش کشیدن هر مرحله قانونی، این پرونده ها بارها به تعویق افتاد.

از سوی دیگر، مرچن، محاکمه در نیویورک را در برنامه فشرده ای برگزار کرد.

ترامپ علیه این پرونده صحبت کرده است، به‌ویژه آنچه که او آن را «به‌شدت ناعادلانه» می‌خواند که از سوی مرچان برای جلوگیری از حمله علنی به شاهدان، دادستان‌ها و بستگان مقامات دادگاه وضع شده است.

جلسه ای برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است، جایی که مرچن تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ در حال حاضر به دلیل طغیان در هنگام انتخاب هیئت منصفه، دادگاه را نادیده گرفته است یا خیر.

هویت اعضای هیئت منصفه برای امنیت خود مخفی نگه داشته می شود.

تدابیر امنیتی روز دوشنبه پس از آنکه مردی هفته گذشته در یک حادثه نامرتبط اما هولناک در خارج از ساختمان دادگاه خودسوزی کرد، تشدید شد.

هیئت منصفه هفته گذشته پس از اینکه دادستان ها و وکلای مدافع از آنها در مورد عادات رسانه ای، کمک های مالی سیاسی و تحصیلاتشان بازجویی کردند، به کار گرفته شد.

بسیاری از اعضای بالقوه میزگرد پس از بیان اینکه نمی توانند در مقابل وکلا بی طرف باشند، کنار گذاشته شدند و قاضی هیئت منصفه را با شش نفر جایگزین به 12 نفر کاهش داد.

برای محکوم کردن ترامپ که به او دستور داده شده است هر روز در دادگاه حضور داشته باشد، باید یک حکم به اتفاق آرا صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید